روح توحید: نفی عبودیت غیر خدا
رهبـر معظـم انقـاب اسـامی حفظه الله تعالـی قریـب بـه 60 سـال اسـت کـه در ایـن بـوم و فرهنـگ مشـغول تعلیـم عقایـد اسـت. او بـا توجـه بـه گرایـش فکـری خـود در تمـام ایـن سـالها بـرای پیـر و جـوان «نگـرش توحیـدی» را بـه عنـوان نگاهـی قاهـر در اندیشـۀ اسـامی تبییـن کـرده اسـت.
رهبـر معظـم انقـاب اسـامی حفظه الله تعالـی قریـب بـه 60 سـال اسـت کـه در ایـن بـوم و فرهنـگ مشـغول تعلیـم عقایـد اسـت. او بـا توجـه بـه گرایـش فکـری خـود در تمـام ایـن سـالها بـرای پیـر و جـوان «نگـرش توحیـدی» را بـه عنـوان نگاهـی قاهـر در اندیشـۀ اسـامی تبییـن کـرده اسـت.
او فراتر از یک معلم پرکار در هیأت یک اسلام شناس و «متکلم» فکور، پرمطلب و خوشبیان با تعلیمات نظام مند و کاربردی خود عقاید را به کار جوششهایی بزرگ در زندگی گرفته است. مؤلف اثر پیش روی ما و آثار متعدد اسامی دیگر با نگاهی سخت حاجتمندانه به دین، همواره مباحثات اسامی را دارای سه و یژگی ضروری میخواسته است؛ «منسجم و نظاموار،» «زندگیگرا و ناظر به نیازهای عینی حیات اجتماعی» و «مبتنی بر منابع دست اول دینی بهخصوص قرآن کریم»، و خود نیز چنان که از تصریحات و آثار او نمایان است با شور و اصرار در این مسیر گام برداشته است.
فصل اول// محتوای توحید
جوانب گونا گون محتوای توحید
مرتبت معرفتی توحید
فصل دوم// اثرگذاری توحید
معیار ارز یابی ادعای توحید
فصل سوم//چرایی درگیری شعاری توحیدبا استکبار
راه دریافت بعد مفهومی درگیر با طبقۀ مستکبر
بخش مبارزه خیز تعلیم توحید
علت تحمل ناپذیری
(ادامه مطلب)