نه تشکر، من نمی خواهم این آیتم را سفارشی کنم.
یک متن سفارشی در فیلد زیر وارد کنید.
محصول به سبد خرید شما اضافه شد.
......................................................................
قد قامت المدرسه کتابی است پژوهشی که موضوع آن بررسی و تبیین و توصیف مدارس مسجدمحور است؛ اما یک نمونه خاص را مطالعه کرده و بر اساس الگوی SWOT ، نقاط قوت و ضعف، فرصتها و چالشها و تهدیدات آن را استخراج و بیان کرده است.
به گواهی این کتاب، نخستین مدرسه مسجدمحور در مشهد ایجاد شده است ...
به گواهی این کتاب، نخستین مدرسه مسجدمحور در مشهد ایجاد شده است و ایده تشکیل مدرسه یاوران ولایت قم نیز از آن گرفته شده و با بررسی آن معلوم میشود: استعدادسنجی، مربیمحوری، کارجهادی و تشکیلاتی، مهارتآموزی، خلوتی کلاسها، پرداخت شهریه در حدتوان، کمهزینه بودن و رضایت والدین از اخلاق فرزندان، از نقاط قوت این تشکیلات است.
متناسب نبودن فضای مسجد برای برگزاری کلاسها، کمبود محتوای آموزشی، نبود شفافیت و نظارت بالادستی، کمتجربگی برخی مربیان و محرومیت دانشآموزان از برخی امتیازات عمومی از نقاط ضعف این نوع مدارس است.
از سوی دیگر، به رسمیت شناخته نشدن مدارس مسجدمحور در وزارت آموزش و پرورش، همکاری نکردن امور مساجد و برخی ائمه جمعه و هیئت امنا، این مدارس را به چالش کشانده ولی از سوی دیگر، توانسته بچههای نسل جدید را با اولیای آنها در مسجد آشتی دهد! تعلیم و تربیت مسجدی را جایگزین آموزش اداری در مدارس رایج سازد و طلاب علاقهمند به تدریس و پرورش را به عنوان مربی جذب کند.
در واقع این کتاب در پی آن است که روشن کند، هدف تربیت معنوی و سبک زندگی اسلامی با گردآوری دانشآموزان در مسجد و استعدادیابی آنان، در طرح مدارس مسجدمحور آیا محقَّق شده است. از این رو نویسنده پس از بررسیهای چندجانبه، پیشنهادهایی نیز به مدیران این مجموعهها ارائه داده است که جذب مربیان متخصص، همکاری با مراکز تخصصی، در نظر گرفتن برنامههای آموزشی در معماری مساجد جدید، تعامل و همکاری با دیگر مدارس مسجدمحور از جمله این پیشنهادها است.