ورود عضویت
سبد خرید شما خالی است.
ورود عضویت
سبد خرید شما خالی است.

آینده پژوهی تبلیغ دین

......................................................................

نویسنده: احمد کوهی
  • ناشر شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
  • تولید کننده پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام
  • زبان فارسی
  • نوبت چاپ اول
  • شمارگان 1100
  • قطع رقعی
  • نوع جلد شومیز
  • تعداد صفحه 184
  • شابك 7-304803-964-978
  • وزن 0.191
  • تاریخ اولین چاپ 1399
  • شناسه ملی 6124775

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمی‌ماند و هر تغییری بر حیطه‌های متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بی‌تأثیر نبوده و تبلیغ...

49000 تومان 44,100

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمی‌ماند و هر تغییری بر حیطه‌های متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بی‌تأثیر نبوده و تبلیغات دینی نیز دستخوش نوآوری و تغییرات خواهد شد به طور مثال اگر ماده‌ای جدید کشف شود و در این زمینه کسب و کاری نو بوجود بیاید، این خود احتیاج به احکام و دستوراتی پیدا خواهد کرد و این فقط در حد یک مثال ساده برای چرایی تغییرات در زمینه تبیلغ دین می‌باشد. در هر حال تغییرات آنی، سریع، گسترده، پارادایمیک و پرشتاب باعث شده است که نگاه به آینده برای نظام تبلیغ دین نه تنها یک ابتکار عمل ویژه، بلکه یک ضرورت راهبردی اغماض ناپذیر باشد.

آینده‌پژوهی، حوزه‌ای نوپدید از مطالعات و کند و کاو برای درک و فهم آینده به روش علمی و تجربی است. آینده‌پژوهی به مطالعه آینده‌های ممکن، محتمل و مطلوب می‌پردازد و ما را با نتایج رفتار بازیگران کلیدی آشنا می‌سازد تا برای رویارویی با آینده‌های بدیل، آمادگی لازم را کسب نماییم.

مبلغان، سازمان‌های تبلیغی و مخاطبین در حوزه تبلیغ دین برای رصد تغییرات آینده، درک آینده روندهای فعلی، شناسایی آینده‌های محتمل در این عرصه و ساخت آینده‌ای بهتر برای دین، به اتخاذ رویکردهای آینده‌پژوهی و استفاده از روش‌های آن نیازمندند. از آنجا که این مطالعه، مقدمه‌ای برای ایجاد حرکت آینده‌پژوهی گسترده‌تر در حوزه تبلیغ دین است، باید لیستی از موضوعات و مسائل آینده تبلیغ دین پیشنهاد گردد و چارچوبی اجمالی برای مطالعه آینده تبلیغ دین طراحی شود. بنابراین مسئله اصلی این تحقیق مربوط به یک فعالیت علمی مقدماتی برای ایجاد جنبش آینده در زمینه تبلیغ دین است.

  • ناشر شرکت چاپ و نشر بین‌الملل
  • تولید کننده پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام
  • زبان فارسی
  • نوبت چاپ اول
  • شمارگان 1100
  • قطع رقعی
  • نوع جلد شومیز
  • تعداد صفحه 184
  • شابك 7-304803-964-978
  • وزن 0.191
  • تاریخ اولین چاپ 1399
  • شناسه ملی 6124775
  • سود شما 4900 تومان
    Powered by TayaShop