به علت عدم دسترسی به سامانه پرداخت جهت ثبت سفارشات در ساعات اداری با شماره 02537736878 تماس بگیرید.
نه تشکر، من نمی خواهم این آیتم را سفارشی کنم.
یک متن سفارشی در فیلد زیر وارد کنید.
محصول به سبد خرید شما اضافه شد.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمیماند و هر تغییری بر حیطههای متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بیتأثیر نبوده و تبلیغ... (ادامه مطلب)
ما در دنیایی زندگی میکنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمیماند و هر تغییری بر حیطههای متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بیتأثیر نبوده و تبلیغات دینی نیز دستخوش نوآوری و تغییرات خواهد شد به طور مثال اگر مادهای جدید کشف شود و در این زمینه کسب و کاری نو بوجود بیاید، این خود احتیاج به احکام و دستوراتی پیدا خواهد کرد و این فقط در حد یک مثال ساده برای چرایی تغییرات در زمینه تبیلغ دین میباشد. در هر حال تغییرات آنی، سریع، گسترده، پارادایمیک و پرشتاب باعث شده است که نگاه به آینده برای نظام تبلیغ دین نه تنها یک ابتکار عمل ویژه، بلکه یک ضرورت راهبردی اغماض ناپذیر باشد.
آیندهپژوهی، حوزهای نوپدید از مطالعات و کند و کاو برای درک و فهم آینده به روش علمی و تجربی است. آیندهپژوهی به مطالعه آیندههای ممکن، محتمل و مطلوب میپردازد و ما را با نتایج رفتار بازیگران کلیدی آشنا میسازد تا برای رویارویی با آیندههای بدیل، آمادگی لازم را کسب نماییم.
مبلغان، سازمانهای تبلیغی و مخاطبین در حوزه تبلیغ دین برای رصد تغییرات آینده، درک آینده روندهای فعلی، شناسایی آیندههای محتمل در این عرصه و ساخت آیندهای بهتر برای دین، به اتخاذ رویکردهای آیندهپژوهی و استفاده از روشهای آن نیازمندند. از آنجا که این مطالعه، مقدمهای برای ایجاد حرکت آیندهپژوهی گستردهتر در حوزه تبلیغ دین است، باید لیستی از موضوعات و مسائل آینده تبلیغ دین پیشنهاد گردد و چارچوبی اجمالی برای مطالعه آینده تبلیغ دین طراحی شود. بنابراین مسئله اصلی این تحقیق مربوط به یک فعالیت علمی مقدماتی برای ایجاد جنبش آینده در زمینه تبلیغ دین است.