نه تشکر، من نمی خواهم این آیتم را سفارشی کنم.
یک متن سفارشی در فیلد زیر وارد کنید.
محصول به سبد خرید شما اضافه شد.
تبلیغ در اسلام، دارای اهمیت ویژهای است؛ درک اصول، شرایط، ویژگیها و ابزار تبلیغ اسلامی راهگشای مبلغ در این عصر است، چنانچه پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله و ائمه اطهار علیهمالسلام با بکارگیری یک سیر... (ادامه مطلب)
تبلیغ در اسلام، دارای اهمیت ویژهای است؛ درک اصول، شرایط، ویژگیها و ابزار تبلیغ اسلامی راهگشای مبلغ در این عصر است، چنانچه پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله و ائمه اطهار علیهمالسلام با بکارگیری یک سیره تبلیغی منسجم و هماهنگ توانستند ایدههای ناب و زلال الهی را به گوش جهانیان برسانند.
تبلیغ، محتاج یک الگوی سالم است که در صورت فقدان آن، هرگونه فعالیت تبلیغی، نوعی ضد تبلیغ محسوب میشود و تبلیغ موفق و کارآمد باید از دلایل متقن علمی و اصول و مؤلفههای قوی برهانی، برخوردار و از پایه و مایه محکم، برای اقناع اندیشه و روح پرتلاطم حقیقت طلبان، بهرهمند شود.
سیره پیامبر اعظم صلیالله علیه وآله و ائمه اطهار علیهمالسلام گویای این حقیقت است که آنان نیز برای ترویج اسلام و تعمیم ارزشهای الهی از تمام ابزارها، قالبها و شیوههای تبلیغی در چارچوب دستورات شرع مقدس بهره گرفته و از ارتباطات «گفتاری»، «نوشتاری» و حتی «دیداری» به خوبی استفاده کردهاند.
نگارنده این اثر در تعریف تبلیغ دینی آورده است: «تبلیغ دینی، نفوذ در روح و روان مخاطبان و ایجاد تغییر در رفتار آنان است؛ تبلیغ دینی، عناصر و ارکان متعددی دارد و یکی از عناصر مهم در موفقیت تبلیغ، آراسته شدن مبلغان دینی به ارزشها و فضیلتهای اخلاقی و به کارگیری آداب، اصول و روشهای تبلیغ است».
کتاب اخلاق در آداب تبلیغ در 10 فصل، بایستههای اخلاقی و معنوی تبلیغ، اهداف و رسالتهای تبلیغ دینی، عوامل و شرایط موفقیت در تبلیغ، شیوههای نوین تبلیغی، ویژگیهای عملی مبلغان، بایستههای اخلاقی مبلغان، اخلاق اجتماعی مبلغان، آسیبشناسی تبلیغات دینی و آسیبشناسی مبلغان دینی نگارش یافته است.