نه تشکر، من نمی خواهم این آیتم را سفارشی کنم.
یک متن سفارشی در فیلد زیر وارد کنید.
محصول به سبد خرید شما اضافه شد.
......................................................................
ما در دنیایی زندگی میکنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمیماند و هر تغییری بر حیطههای متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بیتأثیر نبوده و تبلیغ...
ما در دنیایی زندگی میکنیم که تغییرات ما را احاطه کرده و ابعاد مختلف زندگی را در بر گرفته است. از طرفی دیگر، امروزه تغییرات در یک حیطه خاصی محدود نمیماند و هر تغییری بر حیطههای متعددی اثر می گذارد. در این زمینه، حیطه تبلیغ دین نیز از این تغییرات بیتأثیر نبوده و تبلیغات دینی نیز دستخوش نوآوری و تغییرات خواهد شد به طور مثال اگر مادهای جدید کشف شود و در این زمینه کسب و کاری نو بوجود بیاید، این خود احتیاج به احکام و دستوراتی پیدا خواهد کرد و این فقط در حد یک مثال ساده برای چرایی تغییرات در زمینه تبیلغ دین میباشد. در هر حال تغییرات آنی، سریع، گسترده، پارادایمیک و پرشتاب باعث شده است که نگاه به آینده برای نظام تبلیغ دین نه تنها یک ابتکار عمل ویژه، بلکه یک ضرورت راهبردی اغماض ناپذیر باشد.
آیندهپژوهی، حوزهای نوپدید از مطالعات و کند و کاو برای درک و فهم آینده به روش علمی و تجربی است. آیندهپژوهی به مطالعه آیندههای ممکن، محتمل و مطلوب میپردازد و ما را با نتایج رفتار بازیگران کلیدی آشنا میسازد تا برای رویارویی با آیندههای بدیل، آمادگی لازم را کسب نماییم.
مبلغان، سازمانهای تبلیغی و مخاطبین در حوزه تبلیغ دین برای رصد تغییرات آینده، درک آینده روندهای فعلی، شناسایی آیندههای محتمل در این عرصه و ساخت آیندهای بهتر برای دین، به اتخاذ رویکردهای آیندهپژوهی و استفاده از روشهای آن نیازمندند. از آنجا که این مطالعه، مقدمهای برای ایجاد حرکت آیندهپژوهی گستردهتر در حوزه تبلیغ دین است، باید لیستی از موضوعات و مسائل آینده تبلیغ دین پیشنهاد گردد و چارچوبی اجمالی برای مطالعه آینده تبلیغ دین طراحی شود. بنابراین مسئله اصلی این تحقیق مربوط به یک فعالیت علمی مقدماتی برای ایجاد جنبش آینده در زمینه تبلیغ دین است.