ورود عضویت
سبد خرید شما خالی است.
ورود عضویت
سبد خرید شما خالی است.

چم و خم مسابقه

تجربه نگاری برگزاری مسابقات تبلیغی برای کودکان و نوجوانان

......................................................................

  • نویسنده: محمود خیری، سیده زینب موسوی
  • ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام
  • زبان فارسی
  • سال نشر 1403
  • نوبت چاپ اول
  • شمارگان 300
  • قطع رقعی
  • نوع جلد شومیز
  • تعداد صفحه 132
  • شابك 8-90-5389-622-978
  • وزن 0.154
  • تاریخ اولین چاپ 1403
  • شناسه ملی 9775625

در فرهنگ غنی اسلام، تفریح از مراحل و اجزای سیر تکاملی و رشد شخصیت فردی و اجتماعی انسان به حساب می‌آید و تفریحی مناسب است که با اصول تعلیم و تربیت اسلامی و رشد استعدادهای روانی و شخصیتی مغایرت نداشته باشد و باعث آزار و اذیت دیگران نشود.


یکی از تفریحات خوب در اجرای برنامه‌...

100000 تومان 90,000

در فرهنگ غنی اسلام، تفریح از مراحل و اجزای سیر تکاملی و رشد شخصیت فردی و اجتماعی انسان به حساب می‌آید و تفریحی مناسب است که با اصول تعلیم و تربیت اسلامی و رشد استعدادهای روانی و شخصیتی مغایرت نداشته باشد و باعث آزار و اذیت دیگران نشود.


یکی از تفریحات خوب در اجرای برنامه‌های کلاسی و اردویی و جمع‌های خانوادگی، اجرای مسابقه و تهیه جایزه از طرف والدین، معلمان و دست‌اندرکاران امور تعلیم و تربیت، برای انجام مسابقاتی مانند معلومات عمومی، پرسش و پاسخ، تکرار جمله با سرعت، مشاعره، لطیفه‌گویی و ورزش (مانند پرتاب توپ در سبد یا گلدان و پرتاب تیر یا دارت) است.


از آنجا که بیشتر پیام‌های مبلّغان فرهنگی و دینی است، مسابقه یکی از ابزارهای بسیار مؤثر و کارآمد و ساده، برای آموزش، تربیت و انتقال پیام و مفاهیم دینی به شمار می‌رود و در عین جذاب بودن، می‌تواند پیام‌های خود را به سادگی به مخاطبان برساند و با القاء غیرمستقیم، پیام‌های فرهنگی و دینی را ارسال کرده و مخاطب بدون مقاومت و جبهه‌گیری و با میل و رغبت زیاد، آن‌ها را دریافت و جذب کند.


با بررسی روش کاری برخی مربیان و مبلّغان، به‌خصوص مبلّغان کودک و نوجوان، می‌توان دریافت که استفاده از ابزارهای مسابقه نتایج بهتری حاصل کرده و حتی تحسین و تشویق دیگران را به دنبال داشته است.


مبلّغ می‌تواند مطالب موردنظر خود را در قالب مسابقه ریخته و در اختیار مشارکت‌کنندگان در مسابقه قرار دهد. حتی می‌توان مباحث دشوار و مشکل مذهبی، علمی و فرهنگی را به مسابقه تبدیل کرد تا مشارکت‌کنندگان به راحتی و آسانی پذیرای مطالب و مباحث باشند.


این اثر در سه فصل «مسابقه، کاری ساده تا حدی پیچیده»، «چارچوب‌های برگزاری مسابقه» و «دانستنی‌های مسابقه» تدوین شده است که نویسنده در فصل نخست آن پس از ارائه مقدمه‌ای کوتاه، درباره ابعاد مختلف اجرای مسابقه و نحوه تنظیم این کتاب سخن گفته و به بیان مباحثی همچون مسابقه، ابعاد و لوازم مسابقه، ایده، طراحی و برنامه‌ریزی، اجرا یا شکل مسابقه و ویژگی‌های یک مسابقه پرداخته است.


فصل دوم کتاب در سه بخش پیش از اجرا، نکات اجرایی مسابقه و مدل‌های اجرای مسابقه تنظیم شده است که مخاطب را با زمینه‌های ورود مبلّغ به برگزاری مسابقه، ابزارها و لوازم تهیه محتوا برای مسابقه موفق، بایدها و نکات آموزشی پیش از اجرا، نکات آموزشی در اجرای مسابقه، توجه به مشکلات اجرای مسابقه و مدل‌های اجرای مسابقه آشنا می‌کند.


فصل سوم کتاب نیز شامل دو بخش «نکات کلی و عمومی» و «پاسخ‌گویی به سئوالات پژوهش» است که به بررسی پنج مبحث دانستنی‌هایی درباره ضرورت و اهداف مسابقه برای کودکان و جوانان، ویژگی‌های مسابقات موفق و سالم، تقویت بُعد عاطفی و رفتاری، تقویت حس مثبت با پاسخ‌گویی به هیجان و کنجکاوی مخاطب و مسابقه روشی برای انتقال مفاهیم می‌پردازد.

  • ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام
  • زبان فارسی
  • سال نشر 1403
  • نوبت چاپ اول
  • شمارگان 300
  • قطع رقعی
  • نوع جلد شومیز
  • تعداد صفحه 132
  • شابك 8-90-5389-622-978
  • وزن 0.154
  • تاریخ اولین چاپ 1403
  • شناسه ملی 9775625
  • سود شما 10000 تومان
    Powered by TayaShop