نه تشکر، من نمی خواهم این آیتم را سفارشی کنم.
یک متن سفارشی در فیلد زیر وارد کنید.
محصول به سبد خرید شما اضافه شد.
......................................................................
روش تبلیغ سالها در میان جریانهای دینی و اجتماعی مختلف دستمایه تنوعهای رفتاری و عملکردی در ابلاغ و ترویج پیامهای دینی و غیردینی بوده است. در این میان جریانهای مسیحی صرفنظر از محتوای انحرافیافته تبشیر و تبلیغ ایشان، بیش از پنج قرن متمادی است که خستگی&zwn...
روش تبلیغ سالها در میان جریانهای دینی و اجتماعی مختلف دستمایه تنوعهای رفتاری و عملکردی در ابلاغ و ترویج پیامهای دینی و غیردینی بوده است. در این میان جریانهای مسیحی صرفنظر از محتوای انحرافیافته تبشیر و تبلیغ ایشان، بیش از پنج قرن متمادی است که خستگیناپذیر و مجدانه، طلایهدار تبلیغ دین خود در سرتاسر جهان هستند.
کتاب «در همسایگی تبلیغ» تأملی است در فرم و شیوه ارائه محتوا و سازماندهی و نحوه اداره سازمانهای تبلیغی دو فرقهی شاهدان یهوه و مورمونها با تمرکز بر شیوه تبلیغی «خانه به خانه».
در این پژوهش از دو فرقه مهم شاهدان یهوه و مورمونها، به روش توصیفی – تحلیلی و با استفاده از منابع موجود به زبان انگلیسی، تلاش شده، شیوهها، آرمانها، دقتها و ظرافتهای تبلیغی، بهعلاوه نحوه سازماندهی و ساماندهی مبلغین توسط سازمانهای تبلیغات این دو فرقه استخراج شده و در اختیار علاقهمندان حوزه تبلیغ دین در ایران اسلامی قرار داده شود.
بررسی روشهای تبلیغ گروههای تبلیغی در این کتاب، تنها درباره دعوت میدانی ایشان نیست و جزئیات ساختاری و چگونگی ساماندهی و سازماندهی و رفتارهای سازمانی ایشان و همچنین آرمانهای اجتماعی این گروهها نیز بهمثابه امتداد خط تبلیغ و دعوت و تبشیر، در آن مهم دانسته و بررسی شده است.
نویسنده در کتاب خود سعی کرده است در مقدمهای کوتاه وجوه فرهنگی و زمینههای شکلگیری این روحیه را همزمان با زمینههای شکلگیری فرقههای نوظهور پروتستان، که موضوع این نوشتار نیز میباشد، بررسی کند. علت بررسی این دو مؤلفه، از بُعد فرهنگی، اولویت و اهمیت آن است؛ هرچند مؤلفههای دیگر ایمانی و معنوی و همچنین فضاهای بسته فرقهای و نظام تنبیه و پاداش سختگیرانه و شستشوهای مغزی پیروان این فرقهها نیز میتوانند مؤلفههای اثرگذار دیگر باشند.
در این نوشتار با بیان نمونههایی از تبلیغ، با تمرکز بر راهبرد «خانه به خانه»، در میان مهمترین گروههای مسیحی که از این راهبرد استفاده کرده یا میکنند، نگارنده تلاش میکند افزون بر معرفی راهبرد مذکور و تکنیکهای جزئی موجود در دل آن، به چگونگی سازماندهی اجتماعی و ایدههای اتوپیایی موجود در برخی فرق مسیحی نیز بپردازد.
باطلبودن فِرق موردنظر در این نوشتار بر نویسنده و خوانندگان واضح است و صرفاً روششناسی و بررسی دقتهای تبلیغی و سازمانی ایشان و روایت آنها برای مخاطب دغدغهمند در عرصه تبلیغ، مدنظر است.